e-marketing

Znaczniki META a pozycjonowanie
 

Znaczniki META a pozycjonowanie

Znaczniki META oraz znacznik TITLE zawierają informacje dodatkowe na temat danej strony internetowej. Zawartość tych znaczników nie jest prezentowana w treści strony. Zawartość znacznika TITLE jest zazwyczaj umieszczana w pasku tytułowym okna używanej przeglądarki internetowej.

Spośród wszystkich znaczników opisu zawartości strony internetowej najważniejsze to:

  • Znacznik TITLE
  • Znacznik META DESCRIPTION
  • Znacznik META KEYWORDS

W przypadku wyszukiwarki Google właściwie tylko znacznik TITLE jest wykorzystywany bezpośrednio do ustalania pozycji na liście wyników wyszukiwania. Inne znaczniki mają jednak wpływ pośredni, dlatego ich odpowiednie wykorzystanie jest również istotne.

Obszary oddziaływania znaczników nagłówka strony:

  • Oddziaływanie bezpośrednie,
    czyli wpływanie na pozycję strony w rankingu wyników wyszukiwania (dotyczy w zasadzie tylko tytułu strony).
  • Oddziaływanie negatywne
    (znacznik jest co do zasady wykorzystywany przez wyszukiwarkę tylko posiłkowo, ale pewne błędy w jego zawartości, np. spam w postaci powtarzania słów kluczowych, mogą powodować pogarszanie pozycji w rankingu wyników wyszukiwania).
  • Oddziaływanie na internautę
    (znaczniki, których zawartość pojawia się na liście wyników wyszukiwania z wytłuszczonymi szukanymi słowami kluczowymi może decydować o zainteresowaniu internauty daną pozycją i kliknięciu w link do strony).

Znacznik TITLE

Przykład: <title>Tytuł Twojej Strony WWW</title>

Tytuł, to jedyny element nagłówka strony, który może mieć bezpośredni wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google. Użycie w nim słów kluczowych zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się witryny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Główne zasady postępowania dotyczące tytułów strony głównej oraz wszystkich podstron:

  • Tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony.
  • Tytuł powinien w sposób rzeczowy opisywać zawartość danej podstrony. Nie należy w tworzyć w tytule list słów kluczowych. Zaleca się, aby tytuł był krótkim zdaniem odnoszącym się do treści danej strony.
  • Tytuł powinien zachęcać do wejścia na daną stronę.

Ponieważ tytuł jest najczęściej wykorzystywany przez wyszukiwarki jako główny element opisujący daną pozycję (stronę) na liście wyników wyszukiwania, jego treść może mieć istotne znaczenie dla zachęcenia użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia.

Nie bez znaczenia jest także długość tytułu strony. Zaleca się, aby zawartość znacznika nie przekraczała długości 60 znaków (obcinanie dalszej części w wynikach wyszukiwania oraz podczas analizy strony przez roboty wyszukiwarek). Krótsze tytuły są preferowane także ze względu na fakt, że jedno słowo kluczowe użyte w krótkim tytule ma większe znaczenie (udział) niż to samo słowo użyte w tytule znacznie dłuższym.

Znacznik META DESCRIPTION

Przykład: <meta name=”description” content=”Opis dokumentu informujący o jego zawartości.” />

Znacznik ten nie jest wykorzystywany bezpośrednio do ustalania pozycji strony na liście wyników wyszukiwania. Dlatego nie ma sensu sztucznie zapychać go słowami kluczowymi. Przez wyszukiwarki wykorzystywany jest głównie jako składnik opisu linku do strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego, podobnie jak tytuł strony, powinien zachęcać do odwiedzenia serwisu internetowego.

Używanie w opisie strony słów kluczowych ma sens o tyle, że frazy wyszukiwane przez użytkowników są zwykle pogrubiane na liście wyników wyszukiwania. Jeśli dane słowo kluczowe jest zawarte w opisie strony, który został użyty jako opis linku przez wyszukiwarkę, to wytłuszczona fraza przyciąga wzrok internauty i zachęca do kliknięcia w link prowadzący do strony.

Znacznik META KEYWORDS

Przykład: <meta name=”keywords” content=”fraza kluczowa 1, słowo kluczowe 2, słowo kluczowe 3, kolejna fraza kluczowa, …” />

Większość wyszukiwarek internetowych (w szczególności Google) nie przywiązuje dużej wagi do tego znacznika. Dzieje się tak między innymi dlatego, że jego zawartość nie jest nigdzie wyświetlana, a bardzo łatwo sztucznie wypełniać go frazami kluczowymi, które niekoniecznie znajdują się w treści strony. Tym niemniej podczas tworzenia treści tych znaczników zaleca się stosowanie zasad podobnych, jak w przypadku innych znaczników META: unikalność, powiązanie z treścią podstrony, rezygnacja z „upychania” dużej ilości fraz kluczowych.

 

» powrót do listy artykułów

Reklama w Internecie

e-mail: biuro@topads.pl

topads.pl

ul. Bukowskiego 178/2
52-418 Wrocław

tel. +48 71 718 16 83
faks +48 71 718 14 03

certyfikat Google AdWords
 

Oferta topads.pl to przede wszystkim linki sponsorowane Google AdWords, reklama Facebook oraz pozycjonowanie w Google. Linki sponsorowane i pozycjonowanie to jednak nie wszystko. Nasza oferta to kompleksowa reklama w internecie, a w szczególności reklama w wyszukiwarkach.

Polecamy: hosting, domeny, pozycjonowanie.

Reklama w Internecie
nie zna granic

Wrocław . Warszawa . Kraków . Poznań . Gdańsk . Gdynia . Lublin

Polska . Niemcy . Rosja . Wielka Brytania . Irlandia . Hiszpania . Francja . USA

 

© topads.pl | Linki sponsorowane

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w Twojej przeglądarce.